.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کریدور شمال - جنوب بهترین مسیر حمل و نقل کالاست

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی گفت: هیچ راهی مقرون به صرفه تر از مسیر فعلی کریدور شمال - جنوب از طریق انزلی برای حمل و نقل کالا در کشور نیست.

کمال فیروزآبادی با اعلام اینکه گیلان و انزلی شاهراه کریدور شمال - جنوب است، افزود: آزاد راه رشت - قزوین و شبکه ریلی در تقویت محور کریدور شمال - جنوب برای حمل و نقل کالا بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با تکمیل ساخت شبکه ریلی و جاده ای استان امکان نقل و انتقال، ترانزیت، واردات و صادرات و ظرفیت تخلیه و بارگیری حداقل 20 میلیون تن و بیشتر افزایش می یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود: در حال حاضر کل ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی حدود هفت میلیون تن است که این میزان تا پنج سال آینده اگر تصاعدی بالا نرود حداقل دوبرابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس جمهوری به گیلان مطالعات ساخت یک بندر جدید در منطقه آزاد مصوب شده است، اظهارداشت: با انتخاب مشاور، مطالعات این پروژه به مدت دو سال بطول انجامید و تمامی جوانب اعم از زیر ساختها، شبکه ریلی، سند توسعه اقتصادی و سند چشم انداز کشور مورد مطالعه و بررسی قرارگرفت.

فیروز آبادی با بیان اینکه بندر فعلی انزلی در شهر محاصره شده و هرگونه توسعه مشکلات شهر را روز به روز بیشتر می کند، افزود: در حال حاضر روزانه حدود یک هزار و 500 دستگاه خودروی سنگین در داخل شهر انزلی تردد و مشکلات ترافیکی زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند.

وی در ادامه از ساخت بندر جدید در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهوری به استان گیلان بندر بزرگ کاسپین با 22 پست اسکله به تصویب رسیده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: برای ساخت این پروژه شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که از این میزان فقط یک هزارمیلیارد ریال از طریق منابع داخلی سازمان و بقیه توسط بخش خصوصی و تعاونی هزینه می شود.

وی همچنین به مزیتهای بندرکاسپین اشاره کرد و افزود: اتصال آسان به شبکه ریلی و جاده ای کشور، داشتن پس کرانه بسیار مناسب و موقعیت خوب برای ایجاد تاسیسات اداری، انبارها، پایانه های حمل و نقل و سایر موارد از جمله این مزیتهاست.

فیروز آبادی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی در آینده نه تنها در ترانزیت، ظرفیت 15 میلیون تن کالا را خواهیم داشت بلکه محلی برای صادرات مجدد خواهد شد.

وی یاد آورشد: تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر که نیاز به واردات دارند، راحت ترین راه برای واردات، دسترسی به بندرکاسپین و از طریق این بندر به بنادر جنوبی کشورخواهد بود و همچنین کالاها با سرعت معقول و با صرفه و صلاح زیاد به دست آنان خواهد رسید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.